سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 سال شفق قطبی

این تصویر یک پدیده شفق قطبیست که بخاطر تابش های خورشیدی و تماس با مغتاطیس زمین بدین صورت نمایانگر شده است .این تصویر که از بالای کره زمین دریافت شده مربوط به پدیده شفق قطبی در 24 مه 2010 است .

فضانوردان در فضاپیما در ایستگاه فضایی بین المللی این توانستند این تصویر را در بالای اقیانوس هند در ارتفاع 350 کیلومتری تصویر برداری کنند این پدیده شفق قطبی حالتی مار شکل دارد که به طور گسسته به در گوشه سمت راست و پایین تصویر ختم می شود .

تصویر بالا که از فضاپیماهای ناسا دریافت شده است .در تاریخ 11 سپتامبر 2005 تصویر برداری شده است این رخداد چهار روز پس از طوفان خورشیدی رخ داد که شاهد پرتاب بی سابقه گاز های یونیزه شده و پروتون و والکترون به سمت فضا بودیم .این پرتو های زیبا حاصل نور فرابنفش بوده که بارنگ سبز می درخشد این تصویر در شب به عنوان یک هاله زیبا و سبز سر تا سر این منطقه از زمین را پوشانیده بود .

تصویر بالا نیز حاصل پدیده شفق قطبی در سراسر ایالات متحده glimmered   است ک توسط دانشمندان در ایستگاه فضایی دریافت شده است .

این شفق قطبی قزمز رنگ در سپتامبر سال 2001 توسط فضا نوردان تصویر برداری شد ه است .رنگ قرمز شفق قطبی حاصل انتشار رنگ سبز شفق و ترکیبات اکسیزن و نیتروژن در فضاست .نقطه های سفید مشاهده شده در تصویر نشان دهنده جو اتمسفر زمین است .


در تصویری که در اکتبر 29، 2003 از نیمکره شمالی از زمین گرفته شد این تنها چراغ های خانه ها نبودند که شهر را روشن کرده بودند بلکه پدیده شفق قطبی در این منطقه زیبایی دو چندانی به این  منطقه بخشیده بود .این شقق به دلیل شدت تابش های خورشیدی تنها به قسمت قطب شمال محدود نمی شد و تا اروپا نیز کشیده شده بود و آسمان را زیبا کرده بود .این تصویر شامل جنوب کانادا و شمال ایالت متحده است .

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 اطلاعاتی...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ